fredag 6 februari 2009

Pride and prejudice



Asså, BBC-serien av Pride and prejudice ligger definitivt på förstaplats på min topp tre lista över bästa serier ever (plats två och tre innehas av Six feet under och Rome). Det är sex timmar av ren och skär njutning. Skådespeleriet, alas, så makalöst! Storyn, to die for! The witty comments som alla kastar ur sig i tid och otid, åh!
Glöm Keira Knightleys vidriga performance i den där meningslösa kvasifeministiska smörjan till film som kom för några år sen, se den enda riktiga versionen!

Colin Firth var förresten min första man-crush när jag såg serien för första gången i slutet av 90-talet (var väl en sådär 12 år). Klippte ut bilder av honom ur tidningar har jag för mig. Gjorde kollage av honom och Luis Figo *kärlek*


(mörka & mystiska män-fäbless?)

Inga kommentarer: