torsdag 22 januari 2009

Bubble pants

Funderar seriöst på att arbeta gratis i sommar (även kallat praktik). Det är en chans att komma in i lite coola jobbsammanhang, rentav på drömjobbet. Plus att man får se vad det egentligen innebär att göra det man troligtvis hyser romantiserade föreställningar om. Två såna föreställningar jag redan krossat: skådespelare och modell. Låter förmätet att säga sådär. Kommer ständigt på mig själv med att skämmas över de där två erfarenheterna, även om jag inte skäms för resultaten. Tycker det låter så skrytigt hur man än säger det. Men det var ju så, och jag HAR ju gjort det?! Nä, nog med skäms och hit med lite self respect.

Nu ska jag ladda ner några fler avsnitt av Dead like me, en serie om en 18-årig tjej som dör (får ett toalock från rymdstationen Mir i skallen. Gotta love it!) och blir en grim reaper och harvestar folks själar. Inte så bra som det kunde ha blivit, men fullgott för mig.

Inga kommentarer: