lördag 24 januari 2009

Fräschet på brödet

Spenderar lördagsförmiddagen med att småplocka i lyan. Får ju lite främmat ikväll, och då vill man ju maxa fräschet på brödet liksom. (<-- uttrycket kommer från en Lättareklam som kunde ses i tidningar förra hösten. Den engelska översättningen löd "freshness on bread" och jag vet väl inte hur lämpligt det är att använda google translate när man skapar catchfrases i reklamkampanjer...)

Anyways, nu ska jag laga mig lite spagetti carbonara (min paradrätt!) och sen ska jag dammsuga *blörgh*. Och om jag är snäll mot mig sjäv provsmaka vinet jag köpt. Yeah baby.

1 kommentar:

Peter sa...

Haha! Spagetti carbonara som paradrätt är en charmerande bedrift. Önskar innerligen att besöket blev en social succé. På ett helt oförklarligt sätt saknar jag dig, saknar saknar saknar!- under ljuset av hela fotdödarpromenaden vi antog oss, och bara det lilla komprimerade minnet är mycket uppskattat.

Jag måste också skaffa mig en paradrätt. Det känns inte som att pannkakor håller måttet.