torsdag 4 september 2008

dagens eriksdalsbadet

jag vill inte vara den som tjatar om sina gymupplevelser, men jag måste faktiskt dela detta med... nån.

idag var det en tant i omklädningsrummet som var inne i någon form av psykos eller vanföreställning. hon hade igenspacklad feja samt var iklädd från topp till tå; badmössa, korsettunderkläder (?) & rosa flipflops & sprang runt bland bänkar & skåp & skrek på bruten engelska samt viftade med sina magra armar. tror hon försökte prata "posh" brittiska, men det blev mest en oförståelig gröt. tror dock hon sa emellan alla hittepå-ord nåt i stil med: "you are thiefs! you have touched my things!". jesus. efter några varv försökte hon muta in alla lediga & halvlediga skåp genom att sprida ut sina saker i dem, bl a i mitt. och så hade hon en gigantisk resväska som hon försökte trycka in i ett av skåpen.

det är intressant hur galna personer blir så mycket obehagligare i en miljö som redan innan är lite sådär, som exempelvis ett svettigt rum fullt med nakna & halvnakna främlingar. det tar obehagligheten till en helt annan nivå, en division ett om ni så vill.

ja se eriksdalsbadet. jag är så GLAD att jag köpte gymkort just där.

Inga kommentarer: