tisdag 16 september 2008

"varför mår vi så dåligt när vi har det så bra?"

frågar sig nyhetsmorgon. äsch, säger jag.

jag går helt på sartres linje i frågan. det vill säga att vi blir mental fucked up av världen vi skapat åt oss. rent fysiskt mår vi ju inte sämre, i egenskap av biologiska individer så är vi väl ändå på toppen av välmående, eller i alla fall har vi möjligheten till det om vi inte väljer att sitta på våra arslen & trycka i oss socker.
...

nu orkar jag inte fullfölja resonemanget känner jag. klockan är ju bara åtta & jag har inte fått i mig dagens första koffeininjektion än. så, whatever. den där boken (som tydligen är kärnan i hela frågeställningen på fyran) som en gammal gubbe i en röd stuga i skogen skrivit, den lämnar jag åt sitt öde.

men jag lämnar er med ett citat från honom:

"meningen med livet, det är att vara lycklig. och det är vi ju inte."
vad är det för påstående?! gosh.

Inga kommentarer: