onsdag 3 september 2008

effektiv träning

åh herre jesus, jag ska alltid träna på eriksdalsbadet hädanefter.
idag rörde jag min barbamammekropp (nä, okej där ljög jag, men tendenser finns, dåliga tendenser) på över ett halvår i syfte att bli lite nyttigare. satt & trampade halvengagerat på en spinningcykel, för det är ju så förbannat tråkigt, när ett plötsligt handklapp får mig att höja blicken från min dystra försjunkenhet & jag ser nåt fantastiskt hända på en trampmaskin tre rader framför mig.
det är en man & han rör sig som... åh, orden fattas mig. han kör liksom nån form av aerobic för sig själv, sjukt fokuserat. hela överkroppen är med, komplett med handklappar, armflax & rytmiskt rumpgung, OCH till på köpet ser han ut som eddie murphy. han trampade, viftade, gungade & efter att ha betraktat honom ett tag förstår jag att det är en koreografi han kör på som liksom loopar efter ett visst antal klappar & höftsväng.

jag blev tamejfan lycklig ända in i själen.

1 kommentar:

Peter sa...

Hahaha! Såna iakttagelser är prislösa.