tisdag 16 september 2008

telefonfobi

har kommit på att mitt karaktärsdrag, eller vänta snarare handikapp, telefonfobi inte är den bästa egenskapen om man vill skriva artiklar framgångsrikt. tänkte att en recension, då behöver man minsann inte ringa nån, men det behöver man ju fan visst. denna djungel av pressbilder som man måste navigera i kräver kontakt med främmande människor via telefon: det värsta jag vet!

jag måste verkligen göra något åt det här, telefonfobi är gravt hämmande för en vuxen människa, men hur gör man? prövade chockterapi när jag var 17 (telemarketing, what else?) men nej, det gav mig magsår & om möjligt ett ännu sämre förhållande till telefoner. är nästa steg terapi? HUR GÖR MAN? är så nedrans trött på att få kallsvett, ont i magen & darrig röst så fort jag ska ringa strangers.

nu råkade kontakten på folkets bio ha mail, men ändå? i det långa loppet? & tänk om hon inte svarar? OHÅLLBART!

2 kommentarer:

Peter sa...

Jag har samma god damn fobi! Men jag har blivit ganska bra på att maskera den. Typ lura mig själv att jag inte har någon fobi genom att bara agera mig själv, som en liten teaterakt. Jag inser hur luddigt det låter.

Anonym sa...

Hej! Jag känner så väl igen mig i det du skriver. Jag skriver också artiklar och har upptäckt att man måste ha telefonkontakt med redaktörer för olika tidskrifter man vill bli publicerad i och med en massa andra människor också. Oftast svarar de inte på mail. Sjukt jobbigt och själsligt dränerande. Man lär kunna få hjälp via kognitiv beteendeterapi har jag hört. Kanske måste jag prova något sådant för denna fobi är ett allvarligt hinder i min tänkta karriär.

Hoppas du får bukt med dina besvär.

Hjärtliga hälsningar

J