söndag 24 februari 2008

borta med vinden

i upplysningens tider, likt dessa, undrar jag vart vissa människor tar vägen? googlar man på mig till exempel, kommer ungefär tusen orienteringsresultat upp, uppenbarligen har jag en namne som är en väldigt motionerande person, och sedan några träffar som relaterar till mig på olika sätt.

men vissa får inte en endaste träff. min gamla mellanstadiebästis till exempel. varför finns hon inte? hur undviker man att hamna på internet? hon finns på hitta.se, på en djursholmsadress. men annars? om hon inte sitter instängd i en grotta nånstans i djursholm så vet jag ärligt talat inte. får god lust att skriva hennes namn här så att hon åtminstone får en träff om någon i framtiden skulle försöka. som en liten hyllning för gamla tider sådär. men nej. hon ska få vara anonym ett tag till. det är trots allt en bedrift att vara helt onåbar och hemlig.

Inga kommentarer: