lördag 23 februari 2008

do re mi fa so la

nu har jag suttit och förfasat mig över svea rikes smak. igen.
eller, förresten, mera skrattat än förfasat om jag ska vara ärlig. för det är ju humor, det går inte att förneka. tre lallande idioter, en liten skåning som verkar vara hög på nåt och som tjuter "maaaamma" i direktsändning och en kvinna som VERKLIGEN INTE sjunger opera som påstår att "alla kan sjunga opera, börja i duschen, det gjorde jag". honey, du har just bevisat för oss att verkligen inte alla kan sjunga opera.
och jag kan inte låta bli att sitta och gissa hur personerna som röstat på dessa artister ser ut. i samtliga fall är min enda inre vision en tjej på åtta till tolv år. förutom duschoperamänniskan, där kan jag sträcka mig till nightwishkåta fjortonåringar. det är väl bara ungdomar som orkar tokrösta på dåliga artister. eller?

ah, det är nåt som varje vår får mig att bli så.... bitter, på folk i allmänhet och nationers musikaliska mörker i synnerhet. vänta bara till självaste eurovision, då kommer jag gråta blod.

Inga kommentarer: