torsdag 14 februari 2008

red red wine

alla hjärtans dag håller sakta på att glida in i min födelsedag. från sovrummet hörs det taktfasta snarkandet från en älskling som drömmer djupa rödvinsdrömmar. medan man själv sitter och svamlar mörka rödvinsord på datorn.

min benägenhet att sjunka djupt in i det som hamnar framför näsan: på denna menat romantiska dag - att få den nedladdade filmen shaun of the dead att fungera på datorn. pojkvännen gav upp för nån timme sen och bokstavligt talat stupade i säng. men jag kan inte släppa det. har försökt med diverse plug-ins, det allsmäktiga vlc som vartenda jävla filformat utom tydligen det här funkar på, men inget resultat. så nu sitter jag buttert och laddar ner en annan version och erkänner mig halvt besegrad.
touché, jävla skitdator.

snart får jag krypa ner bredvid min stora varma lover. det, mina vänner, kommer bota all ångest. det gör det alltid.

Inga kommentarer: