tisdag 19 augusti 2008

brainfrizz the musical

jag har köpt nya sony ericsson-hörlurar. med dem kan jag sätta soundtrack på mitt liv, i alla situationer. har blivit en vansinnigt asocial människa helt plötsligt, och missbrukar dem ständigt. det kan vara när jag inte orkar lyssna på en lång utläggning som anders har i nåt som jag hört förut. zap - lite aimee mann istället. det är hemskt, och jag är en hemskt flickvän, men fortfarande...

vi var hos en vän & på hemvägen fyllde jag min värld med doves finfina låt the last broadcast. den ekade genom gatorna medan jag satt på anders pakethållare, susande ner i en nedförsbacke i en liten villaidyll i nyköping, alltjämt under en stjärnfylld himmel.

väl framme dansade jag upp i trapphuset till tonerna av depeches new life.

eller ta i förmiddags när jag och anders hade storstädning. jag skulle få köket rent, en uppgift som är grymt nedslående även för den mest städfetischistiska hemmafrun there is. men, med hjälp av weeping willows touch me och en sexy dance framför diskbänken med gummihandskar och diskborste, så blev det nästan enjoyable. magiskt.

och nu har jag skrivit det här till cardigans junk of the heart, från plattan gran turismo som jag dyrkat sedan jag fick den i 12-årspresent. livet kommer bokstavligt talat att gå som en dans nu när jag kan tonsätta varje steg jag tar. jag är mycket nöjd.

nu ska jag somna till dylans don't think twice it's alright. gonatt!

Inga kommentarer: