söndag 17 augusti 2008

semester

det är inte helt på riktigt än eftersom det fortfarande är söndag. men ändå. ledighet.
jag har redan hunnit med mycket. igår gick jag, anders och mamma på hertig karls marknad vid nyköpings hus, en liten tribute till 1500-talet med show, marknad och folk man känner.
sjukt trevligt.

sen var det kräftskiva hos nenne och nöffe ute på landet. fintfint, men oj så fort jag drack. förrädiskt med såna där småflaskor brännvin, det känns som en blandgodispåse tills man har hällt i sig tre på en kvart. nä, men i övrigt var det grymt trevligt och gott.
och idag har jag inga särskilda planer. anders är på jobbet men slutar snart. funderar på att ta mig ner till kebabhaket och köpa mig en kebabrulle.

här i stan kommer jag stanna till fredag. inga skitnödiga hipsters eller stressade människor så långt ögat når. här är man fri.

Inga kommentarer: