söndag 10 augusti 2008

rosor

"Och jag sade sweethearts jag sade
rosor
jag sade sweethearts och jag sade
rosorna
det är så ljust härinne det måste vara
rosorna -
o, så mycket ljus och jag sade ljuvligt
och
älskling dina ögon är rosor och jag
sade din
mun är ... en ros o, låt mig få kyssa
den igen
och jag sade du är en flicka och jag
är en ros
jag sade du är en ros och jag är en
flicka och
jag sade flicka flicka det kan inte bli
för mycket rosor inte sant älskling det
sade
jag eller hur och sedan sade jag
härligt och
underbart och ljuvligt jag sade det
är så ljust
här inne det måste vara alla rosorna
- men
älskling ta in mer rosor och sedan
sade jag
flicka flicka flicka det kan inte bli för
mycket
rosor och sedan sade jag kyssar - "

(Eva-Stina Byggmästar, ur diktsamlingen "Älvdrottningen", 2006.)

Inga kommentarer: