tisdag 14 oktober 2008

dagens i-landsproblem

min bostadsrättsförening byter till energiglasfönster i alla lägenheter, vilket är ett jäkla meck. byggargubbarna har mina nycklar så de kan komma barging in precis närsomhelst, vilket skapar en smula otrygghet i min borg.

resultat:
jag kan inte unna mig sovmornar
jag kan inte ta långa bad/ha dålig mage/befinna mig i prekära situationer överhuvudtaget under flera veckors tid
jag måste alltid ha städat (nåja) hemma
det låter som 20 elefanter övar höga knän i trapphusets trappor

kuuul.

2 kommentarer:

Peter sa...

Jag vet precis hur det är. Som när de skulle banka in nya element här. Jag fick ha lägenheten röjd och öppen i flera dagar och sitta på helspänn som en skrämd igelkott. Det känns bara inte rätt.

Anonym sa...

Se det postivit. Du kan alltid ta hem vänner utan att panikstäda först!