måndag 13 oktober 2008

itunes

insåg just hur mycket sjukt bra musik jag har. satte nyss itunes på shuffle på mina 17044 låtar, & allt som ploppar upp är... wow.

ett axplock av min goda smak.

senast spelade:
cinders and smoke - iron and wine
le moulin - yann tiersen
tender - blur
the color of fire - boards of canada
on my mind - marine girls
do anything you want to - thin lizzy
air - the legends
don't be scared - A.R.E Weapons
lorelei - cocteau twins

(sen kom a lotus of irish streams av nåt som heter the mahavishnu orchestra & genast känner jag mig inte så häftig längre. *host* hissmusik *host*)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis, du lyckades nämna 9 låtar jag aldrig i mitt liv hört talas om, upphovsmännen till dessa (I assume) fantastiska låtar har jag inte heller sett/hört någonstans, någonsin :P Det ska vara du anna, det ska vara du! :D

Måste bara tillägga att jag drömde om dig inatt, vi jobbade förstås på ica. I blame it all on Anton. Han sa "visst 'känner' jag anna, höhö eller ica-bella, vi var bara sisådär 14 år"

Anna sa...

blur måste du hört, annars får du bums laddan er ett album. & yann tiersen-låten är från amelie från montmartre-soundtracket. thin lizzy är en gammal räv, som du nog hört låtar av. men resten är rätt obskyra, i admit ;)

de som "känner" mig verkar skapa mest hallabaloo kring det där. märkligt.