tisdag 28 oktober 2008

transvestit-anna

satt vid köksbordet och hade telefonkonferens med matilda idag. tenta på torsdag, ni vet. sånt skapar ett plötsligt behov av att prata genusperspektiv i mediaforskning och nymarxistisk kritik på massamhället i tid och otid. ni vet.

där satt jag i alla fall med en handsfree i örat och försökte reda ut de olika tolkningarna av ideologibegreppet, när det plötsligt ringer på dörren.

anar att det är nån från fönsterfirman som byter ut alla glas i bostadsrättsföreningen till energiglastjofräs, och mycket riktigt står en kille i snickarbyxor i trapphuset. han ser lite nervös ut, säger att han fått slut på lappar och därför måste störa mig muntligen med informationen att de äntligen ska besiktiga fönsterjävlarna (som jag har väntat) på torsdag. han flackar med blicken, viftar lite med ett papper han har i handen. jag tackar för informationen och stänger dörren. vänder mig om och kollar in i spegeln.

"åhå" är liksom allt jag kan tänka när jag ser hur jag ser ut. hade glömt bort att jag provat min halloweenkonstym nån timme innan och för att se att peruk och klänning verkligen stämmer också slängt på mig lite make up. eller, ja. två knallröda kinder, prinsessan amidala-mun och kolsvarta ögonbryn. sen har jag bytt om till vanliga kläder och lämnat sminket på, true anna-style.

mycket charmigt.

Inga kommentarer: