söndag 12 oktober 2008

tvättdag

tvättdag för första gången på alldeles för länge.
försöker rida på vågen av energi som tvättdagar brukar ge mig, men den vill inte infinna sig. jag mår knas. som alltid när jag mår knas försöker jag analysera vad som är roten till det onda. ett stort fett VARFÖR i versaler.
hela min kropp är i uppror, pga en p-stav gone wrong. det är som en hormoncocktail i blodomloppet, mina blodvärden dalar vecka för vecka, och senaste överraskningen som min kära kropp gett mig är hjärtklappning i stillasittande tillstånd. känner mig som en liten tant.
grejen är att det nu börjar smitta av sig på psyket. kroppens trötthet har blivit en mental trötthet där allt som jag egentligen tycker är roligt blir en hög mur av besvär och oinspiration.
plugga, jobba, träna, mysa med anders, städa, laga mat, ta en promenad i friska luften, hämta bokpaket på posten... allt staplar sig på varandra och gjort blir... intet.

vad ska jag göra? staven sitter fjättrad i min arm & tid på sjukhuset finns först om flera veckor. jag trycker i mig tabletter, försöker äta rätt och dricka mycket vatten. men det funkar ju för fan inte, och nu är jag trött på den här skiten! trött!

Inga kommentarer: