måndag 13 oktober 2008

musa sökes

sitter & försöker tillskansa mig inspiration genom att lyssna på en flummig låt som heter the color of the fire av boards of canada. i månadens nummer av studenttidningen ska jag skriva om tips för att plugga bättre, allt från hjärngympa (& då menar jag gympa) till knark. känner möjligheterna med artikeln, hur jag kan göra den lite i gammal hederlig darling-anda*, om bara mina språkliga hjärnceller vill vakna lite. VAKNA!


----------------------------------------------------------------------------

* finaste & mest inspirerande tidningen genom tiderna, som dog en tragisk död i början av 2000-talet, än idag helt obegripligt för mig. överlevde som nättidning ett tag efter det, men även den är finito, död & begraven. MEN, du kan hitta delar av den än, på internetarkivet, sök på www.darling.se i the way back machine. there you go.

Inga kommentarer: